Monday, August 26, 2013

Endless possibilities

Sape yang belajar possibility ni dia faham la, 1 over 1000,still possibility ye tak.
Tapi manusia yang mempunya DNA kompleks macam kita ni suka possibility half-half
Ya atau tidak.

Sebab tu la bila datang je endless problem je ramai manusia suka beratkan otak,himpun semua problem satu tempat sampai kadang2 otak loading lambat sebab kapasiti dah nak capai kuota..ahaks.

Berlari-lari bayangkan diri comel macam ni boleh reduce catch dalam otak tu wo
Sembang dengan kak Mila semalam (pasal jodoh lagi..yeahhh)
Aku yang tengah bermotivasi tinggi tu mula menjadi socrates
"Kenapa kita orang pompuan ni akan menerima lelaki yang hanya suka pada kita,padahal selalunya la kita tak love-love langsung lelaki tu?"ha terkedu kak Mila nak jawab.

Orang pompuan tak boleh bahagia ke?memang redha tu sangat bagus,terima seadanya. Tapi kalau nak redha sekalipun atleast pilih yang sedap kita pandang (walau kompem tak hensem) dan yang penting bab solat dengan rokok ni mesti kena tegas,tak boleh ada kompromi. Tak solat tu memang tak boleh terima seadanya la kan,bab rokok ni akan menjamin masa depan mental anak2 jadi tak boleh jugak nak main redha2. Nak tak nak kena letak dua syarat tu sebelum kahwin.

Kalau mereka tak nak takpe,byebye my love je la. Ramai lagi manusia adam ni. Yang jadi berat selalu perempuan nak tinggal ni sebab dah mula cinta. Sebab itu Islam melarang cinta hati pada mereka yang bukan 'suami' ni.

"Kalau sampai umur 40 tak kahwin jugak"

"Anggap la Allah nak bagi rezeki sentiasa dekat dan boleh berbakti dengan mak bapak tanpa komitmen lain"jawab aku yang sangat bermotivasi  waktu itu.

Dia tengah bermusafir hati dari jauh mencari kita
Bayangkan hari2

"suami kita adalah yang kita impikan,yang pasti akan datang suatu hari nanti,macam putera raja,walaupun dia datang naik motor kapcai atau jalan kaki"


Tak ke terasa nak senyum hari2 kerana yakin ada seseorang yang kompem halal untuk kita.


No comments:

Post a Comment

lovey dovey