Thursday, December 10, 2015

Secret Lap Affair 2

Tau tak apa yang orang pomfuan paling takut??
Bila your crush dan kawan-kawan-kawan nya tau you suka kat dia.

Oh noo..istighfar dulu. Cool down, cuba fikir cara nak kontrol macho dan buat macam wadehek lu pandang-pandang gue.

Pernah la sekali tu jadi kat I. Dari pagi I dah serem-serem bila terpandang BFF budak kecik pandang lain macam. I buat cool je walau dalam hati dah terdetik.

Sampai la petang tu kena bersemuka jugak dengan diorang sebab ganti orang. Mula-mula ingat masuk dalam sebab biasa la nak dok luar tu feeling-feeling angin bertiup boleh terbang-terbang tudung. Sambil tu boleh berangan fikir masa depan. Dan sebab segan tak bertempat.

Tapi tiba-tiba dak kecik muncul ntah dari mana. Jalan ke arah I tersenyum. I jadi cam ternganga. Mimpi indahkah ini.

"Ada gunting tak" soal dia. Aku blurr. Sungguh.

"Tak" jawab aku sambil geleng blurr. Dia senyum macam sedar aku blurr. Dan dia terus jalan ke arah bertentangan. Bila dia pergi cepat-cepat aku masuk ke dalam. Sejuk sikit sebab hakikatnya di luar tu panas, takde angin pun.

Bila hilang je budak kecik dari pandangan, I pun terus masuk kelas. Duduk paling depan dan dua..tiga minit lepas tu wadehek sekali lagi. Budak kecik muncul. Bawa pembalut meja. Dan meja dia sebelah I je.

I buat muka serius sambil-sambil tanya, ''Balut meja ke?" walaupun hakikat nampak dia tak macam nak tebar roti canai.
Budak kecik sengeh,buat muka kiut.

Dup dap dup dap

Buat muka serius sikit, ambil buku dan buat-buat baca. Satu page dari tadi tak beralih.

Tiba-tiba rasa ada makhluk dekatkan muka kat buku "baca buku motivasi..oo", cakap budak kecik separuh berbisik.

Aku buat serius,konon tak dengar.
Dan seterusnya, budak kecik mula ayat tu. Sembang pasal masa depan.. dia. Bukan dia dan aku.

Tapi itu kejadian paling drama semenjak bertahun-tahun aku hidup.






No comments:

Post a Comment

lovey dovey