Sunday, April 8, 2012

what a life??? apa pandangan anda tentang hidup anda?

Hidup seharusnya sesuatu yang membahagiakan. Bersama-sama dengan orang tersayang. Pegi jalan-jalan, makan-makan and..oh my god. only that.Tetapi apa lagi yang kurang?? kenapa saya rasa seperti tak boleh enjoy my life, nak senyum pun rasa sekali sekala..agaknya lah.

Kadang-kadang tengok kawan2 punye status di FB amat membuatkan betapa kosongnya hidup. Hari minggu dia berjoli sakan, saya hanya tinggal di rumah and melepak di bilik..layan FB. 

What a life I have, memang bosan and this make me decided to do something thrilled, get out of my routiness.
First of all..smile. I need more smile to regain my aura. My aura should be pink..like mozart in pink..no grey cloud around my head..no more.

Second..saya agak pelik dengan keadaan di malaysia sekarang ni. Even artis2 yang konon bergaya sakan 2 pun dah kelihatan debab2 belaka. Well, semalam layan ABPBH jap, ternampak lak lemak2 mereka yang dibalut dengan baju yang amat ketat.wahh..amat tak cantik. Jadi sekarang saya rasa bersenam itu amat perlu. Nak hilangkan lemak-lemak degil ini dan saya dah tak nak pakai baju yang sebenarnya longgar tapi jadik ketat. Jadik bersenam itu perlu untuk menghilangkan fikiran-fikiran buruk sekali disebabkan terperangkap lama sangat dalam bilik tertutup tak cukup oksigen.

Third..buat benda-benda yang saya suka. Jadik sekarang saya nak senaraikan benda-benda yang saya paling suka.

1. Jalan-jalan ke tempat lain selain dari tempat tinggal or tempat kerja.
2. Menulis novel
3. Melukis pemandangan (walaupun tak berbakat)
4. Join mane2 kelab yang agak happening..contoh join demo bersih 3.0 ke.
5. Masuk kelas memasak.
6. Merempit (erk..)
7. Kumpul komik-komik dulu (dragon ball, candy-candy, penyiasat remaja)
8. Lagi satu..jadik kaunselor tak bergaji...dengar masalah orang boleh buat kita bersyukur ape.
9. buat kerja-kerja sukarela. Buatkan orang happy adalah benda paling menggembirakan.
10.has someone to fall in love with (aduh..ni yang payah )
11.tinggalkan facebook yang dah macam ubat batuk tu..ketagih gile tapi cuma boleh rosakkan otak je.

Forth..tukarkan semua benda yang dibenci kepada benda yang disukai. Top ten benda paling saya susah nak buat dan:

1. Bergaul dengan orang ramai, selalu je rasa penat nak cakap lebih-lebih dengan orang yang takde kepentingan sangat.
2. Bagi makan kucing, benda paling malas ni walau mengaku sayang kucing.
3. Lipat baju elok2..hahahaha.
4. Boros..kadang-kadang main beli je tanpa tengok harga.
5. Solat sunat...paling malas ni.
6. Ziarah ke masjid..padahal masjid itu rumah Allah.
7. Menyibuk hal orang..pas ni selagi orang tu tak cakap apa-apa saya takkan buat teori newton sendirik.
8. Makan sayur, insyaAllah semakin tua ni selera pun dah lain, semakin suka sayur.
9. Menghafal ayat Al-Quran walau sepotong.
10.Elak dari Melihat benda-benda yang tak sepatutnya (kurangkan tengok movie kot)

InsyaAllah..doakan semuanya termakbul. Sesuatu perlu dilakukan supaya tiada seorang lagi Yasmin noor. siapa Yasmin noor?? sile tengok DHOBI GHAT. sekian




No comments:

Post a Comment

lovey dovey